السبت، 14 فبراير 2009

حوار ليله الفلانتين

 

هي : أنت حلمت بيا قبل كده؟؟

أنا : مرتين.

هي : شفتني أزاي؟

أنا : نجم عالي في السما......

هي : ماشي .. وبعدين؟

أنا : وبعدين ايه ؟! هو كده انا شفتك مرتين وكنتي نجم عالي في السما.

هي : هو ايه ده يعني ما كناش بنعمل حاجه تاني ؟؟ .. ما عملناش قله ادب؟؟

انا : يابت بس عيب اختشي .. 

هي : يالهوي .. يعني هو لاحقيقه ولا حلم حتي .. دا حرام عليك بجد .. يا واد انت بتتكسف في الحلم كمان .. انطق ابوس ايدك.

أنا : في المرتين شفتك نجم عالي .. سمارك كان الشئ الوحيد المنور في ظلام سما واسعه بعيده .. بعيده لدرجه اني مش قارد ابصلك .. كنت حاسس بالوجع في الحلم .. وجع زي اللي بحسه في الحقيقه لانك بعيده جدا مش قادر اصلك .. فما بيبقاش قدامي غير اني اقعد اختلق الحكايات بيني وبينك اتخيلك بتكلميني واكلمك تضحكي وافرح لضحكتك وافتح دراعاتي اضمك لما تنامي علي كتفي اشم روح الدنيا فيكي .. 

هي : .......

أنا : الدنيا عمري كله اخرت فيه الفرحه ليكي .. عمري ما فرحت الا وياكي ..رغم عمري ما كنت وياكي!! .. لحظه الحلم اللي معاكي بتكون حقيقه بالنسبه ليا لاني بحس بالفرحه .. احساسي بيبقي حقيقه مش حلم 

هي : ......

أنا : وحلم ازاي اصلا .. مش انت دلوقتي معايا؟؟

هي : ......

أنا : يااااااااااه مش بقولك .. ما بقيتش عارف انا في حلم ولا حقيقه .. حاسس قوي بالفرح وانا بكلمك دلوقتي .. وانت مش معايا!!!

  

حب من غير أمل حكايتي وياك

وأيه العمل؟؟ وعله قلبي هواك

يمكن دوايا في لقاك؟؟

 

يمكن؟؟ .. يمكن ازاي وانا الدقيقتين اللي قابلتك فيهم في الحقيقه لاحسيت باني طاير في السما ولا بنسمه هوا بتداعب خدودي ولا بضي منور طريقي .. بالعكس ببقي خايف وموجوع .. وانا معاك بفهم قوي معني الحرمان !!! .. وانا معاكي بتبقي الدنيا ملكي مش عاوز ضي ينور طريقي لاني مستكفي بوجودي معاكي .. بعرف ان حياتي غيرك هي الحرمان .. حرماني من الفرحه في ابتسامتك والبهجه في ضحكتك والونس في نسمه هوا جايه من ناحيتك متعطره بعطرك .. معاكي ببقي خايف من الوقت اللي هايتقال فيه مع السلامه .. وهي السلامه بتحل عني برضي مني وياك.

 

***


هناك تعليق واحد:

ليصلك الجديد أشترك بالبريد