الخميس، 23 أكتوبر 2008

صديقي ... افتديك

لا لا لا لا بجد الفيس بوك ده حاجه مش معقوله ...
قاعد بهرب من المذاكره والامتحانات والجو العجيب ده, افتكرت لعبه كنت شفت اصحابي بيلعبوها

قلتلهم : علموهالي
قالولي : بلاش !!!؟؟....

طب بلاش ليه؟؟ .. قلت اجربها انا والعب.
ولعبت............

اللعبه انا فاكرها من زمان وما كنتش بحبها خالص اصل اسمها كان بيعملي انقباض كده وكرشه نفس . يقولك اسمها


" أصدقاء للبيع "
وهو ده كلام!! .. هو الاصدقاء للبيع!!!؟؟؟؟


طب هو الواحد عنده كام صديق!! .. لا حلوه كااااااام دي ...... طب دا فيه ناس مرت كده علي الدنيا من غير ما تقابل صديق
يمكن نقابل زملاء بعدد الخلق اللي بنقابلها في حياتنا .. وبنصاحب صحاب كتييييييييير بس بنلاقي مين يصدقنا ويصادقنا ؟؟؟...... معتقدش كتير.


نرجع مرجوعنا للكلام عن اللعبه اللي قررت اني العبها . اهو منه افهم الناس بتلعبها ليه ومن ناحيه تانيه اضيعلي شويه كده قبل ما ارجع للمذاكره تاني.

تاني ارجع واقول " اللعبه دي مش معقوله" تخيل فكرتها اللي فهمتها انك تدفع قيمه صاحبك فتمتلك صداقته
ياااااااااااااااااااااااااه

مارثون بيلعبه الناس كل واحد عاوز يجمع اكبر عدد من الاصدقاء والاصدقاء وبس.... كل ما تدفع مقابل صديق قيمته تزيد "اصل عليه الطلب يبقي يستاهل "

سا عتها ما تستغربش انك ممكن تدفع اللي معاك كله عشان تديهم فدا صديق... وما تستغربش برضوا انك ممكن ما تدفعش ولا حاجه في ناس كتير قيمتهم حاجه ببلاش كده ... لانه بالنسبه ليك فيه اللي تفتديه ولو بعمرك


فيه ناس تلاقي قايمتهم بالميه واكتر بس تلاقيه مش دافع الا في اتنين تلاته ... اصله ما يهموش غير اتنين تلاته
عرف 100 واحد صاحب منهم بتاع 20 بس ارتاح لمييييييييييييييين؟؟؟


انت ارتحت لمين ؟؟؟

...........................................................


بجد عشان انت واحد طيب وصبرت وقريت الكلام ده لاخره رغم اني انا اللي كاتبه

عشان كده انا حدعيلك من كل قلبي ان ربنا يوفقك وتلاقي الصديق

ولو كنت لقيته ادعي ربنا تكونوا فدا لبعض حتي لو يفديك ويدفع نقطتين في الفيس عشان يكون لك صديق

هناك 3 تعليقات:

  1. ههههههههههههههههههههه
    جميله
    يارب دايما فدا لبعض
    ومش جوة الفيس بوك بس
    لا برة كمان

    ردحذف
  2. مين ضحك عليك بقي وقالك انك عقلك مهوي
    ده انت عقلك موزون ومية مية والله يابني
    تحياتي ليك بجد وللمدونة الجميلة جدا

    ردحذف
  3. هي المدونه جميله
    طبعا
    ومبدا انك تفدي صاحبك ده اجمل واجمل وطبيعي انها تيجي منك
    بس انا لو قدامي اللعبه دي اكيييد مش هالعبها
    لاني حسيتها مهينه اوي للانسان مع انها مكن تكون حلوه وبضي وقت
    بس اهو اخدنا منها ان فعلا الواحد يفدي صاحبه بك حاجه ويرب تكون لاقيت اصحابك اللي فعلا تقدر تعمل عشانهم كل حاجه
    وادعيلي ان انا كمان الاقيهم
    وربنا يباركلك في دماغك

    ردحذف

ليصلك الجديد أشترك بالبريد